Tvorba webů arrow Tvorba webů arrow Optimalizace ve vyhledávačích (SEO)
Optimalizace ve vyhledávačích (SEO) | Tisk |  E-mail
Přejít na obsah
Optimalizace ve vyhledávačích (SEO)
Co do nás získáte
ImageNabízíme komplexní služby optimalizace pro vyhledávače od jednorázových konzultací a návrhu strategie SEO, přes analýzu klíčových slov, tvorbu optimalizovaného obsahu a budování zpětných odkazů až po dlouhodobou správu vašeho webu.
Internetové vyhledavače jsou celosvětově největším zdrojem návštěvnosti webových stránek. Jen některých, je však třeba dodat. Těch stránek, které jde ve vyhledavačích relevantním dotazem snadno nalézt. Termínem neviditelný web se označují stránky, které ve vyhledavačích vůbec nejsou. Není to ale úplně přesné. Neviditelný web začíná často již na čtvrté stránce Googlu, protože tak daleko hledá jen málokdo.

Optimalizace pro vyhledavače (též SEO, z anglického Search Engine Optimization) má zdánlivě jediný cíl: zviditelnit optimalizované stránky ve vyhledavačích tím, že se na často kladené dotazy zobrazí na předních místech výsledků hledání, a dosáhnout tak podstatného zvýšení návštěvnosti. Tak jednoduché to ale není. Vysoká návštěvnost sama o sobě nestačí.

Druhým důležitým faktorem ve hře je cílení návštěvnosti. Právě vysokou mírou cílení se zejména plnokrevné, fulltextové vyhledavače liší od všech ostatních zdrojů návštěvnosti. Uživatelé vyhledavačů obvykle přesně vědí, co chtějí, chtějí to právě teď a na dobře optimalizovaných stránkách to nacházejí.

Optimalizace pro vyhledavače proto není jen metodou zvyšovaní návštěvnosti a zisku majitele webu, ale též službou zákazníkům, kteří ji umí ocenit a odvděčit se důvěrou a věrností. Tím se optimalizace pro vyhledavače podílí na budování a posilování značky.

Na první pohled vypadá optimalizace pro vyhledavače poněkud tajemně. Jak je možné, že třeba z několika milionů stránek se právě jedna umístí ve výsledcích hledání určitého slova jako první. Vždyť se zdá, že se svým obsahem od pár desítek či stovek tisíc dalších nijak podstatně neliší. V tom musí být nějaká kouzla.

Bývaly doby, kdy v tom kouzla opravdu byla. Přesněji řečeno triky využívající slabin vyhledavačů a v důsledku poškozující uživatele. Tyto doby jsou už naštěstí pryč. Dnešní vyhledavače se tak snadno ošidit nedají a platí na ně jen dvě věci:

  1. Kvalitní, přístupný, jazykově bohatý a dobře strukturovaný obsah.
  2. Věrohodné odkazy z mnoha jiných míst webu, které dokazují, že stránka je zajímavá a mezi uživateli oblíbená.

Na mimořádný úspěch ve vyhledavačích mají šanci jen stránky, které přinášejí uživatelům mimořádnou hodnotu.



 
< Předch.   Další >